سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

عضو خبرگان رهبری گفت: دهه کرامت به یمن میلاد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) ، دهه بزرگداشت علم و تقوا به شمار می رود.

آیت الله بهشتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) ابراز داشت: این که حضرت معصومه (س) را کریمه اهل بیت (ع) گفته اند به جهت کرامت ذاتی است که خداوند متعال به ایشان داده است.

وی با اشاره به این که کرامت را می توان به عنوان صفت ذات و صفت فعل مطرح کرد، گفت: اگر کرامت ذاتی نباشد، کرامت فعلی نیز یا وجود ندارد یا اگر هست ارزشی نخواهد داشت.

رییس دانشگاه قم بیان داشت: حضرت معصومه (س) ذاتا دارای کرامت است و از باب «ان اکرمکم عندالله اتقیکم»، این بانوی مخدره ، مظهر تقوای بسیار عالی است.

وی با اشاره به این که یکی از آثار تقوای کامل ، علم الهی است، افزود: در روایات داریم که حضرت معصومه (س) پاسخگوی سوالات دینی و اعتقادی مردم بودند و این ها همه از برکات کرامت ذاتی ایشان است؛ کرامت فعلی نیز همین است که شفاعت ایشان گسترده و وسیع می باشد.

آیت الله بهشتی با بیان این که در درجه اول حضرت زهرا (س) و پس از آن حضرت معصومه (س) دارای این مقام و مرتبت است، گفت: در روایتی از امام صادق (ع) است که قم حرم ما اهل بیت (ع) است و سه درب از دربهای بهشتی از این شهر باز می شود که این ها همه به برکت وجود بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) می باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید این بانوی بزرگوار را به عنوان الگوی زن مسلمان در عرصه حجاب و عفاف و تقوا و ... مطرح کنیم و در واقع دهه کرامت دهه بزگداشت همین ارزش هاست.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به ولادت امام رضا (ع) در پایان این دهه اظهار داشت: این که امام رضا (ع) را عالم آل محمد (ص) نام نهاده اند ، این برای حوزویان و دانشگاهیان ما و همه مردم منبع الهام است تا ما از بعد علمی ایشان برای رشد و پیشرفت مادی و معنوی خود بهره بگیریم.

وی با اشاره به تقارن دهه کرامت با آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه ، دانشگاه ها و مدارس گفت: طلاب و دانشجویان و دانش آموزان ما به تأسی از جایگاه و مرتبت علمی امام رضا (ع) باید در مسیر کسب علم و نشر آن بکوشند و از سویی به تعبیر مقام معظم رهبری باید بسترهای تولید علم به خوبی در کشور فراهم گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha